Напрямок міжнародного співробітництва започаткований і діє в рамках Міжнародної стратегії університету з метою створення й посилення міжнародних зв’язків між Факультетом спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова та іноземними науковими й науково-освітніми установами. Це спрямовано на розширення академічної мобільності студентів і викладачів факультету, а також започаткування та реалізацію спільних наукових і науково-освітніх проєктів у сфері спеціальної та інклюзивної освіти.
Запрошуємо студентів і викладачів долучатися до міжнародного співробітництва та реалізації міжнародних ініціатив!

Освіта має силу не лише навчати, а й лікувати. Особливо тоді, коли освітяни та учні пережили втрати, тривогу, евакуацію.
Про це пише Тетяна Гребенюк – завідувач кафедри технологій освіти та реабілітації осіб з порушеннями зору УДУ імені Михайла Драгоманова та експерт проєкту “Постконфліктна освіта та педагогіка з урахуванням травми” – у своїй колонці на Освіта.UA.
Цей проєкт – результат нашої співпраці з Університетом Вітаутаса Великого (Каунас, Литва), підтриманий Європейським Союзом та МЗС Литви в межах програми EU4Youth.
Разом ми переосмислюємо, як має виглядати підготовка освітян в умовах війни.
Ми говоримо про травму – не як про слабкість, а як про реальність, яку не можна ігнорувати.
І ми діємо: створюємо нові підходи, впроваджуємо нові програми, готуємо нових фахівців.
Читайте більше: osvita.ua/blogs/94894/

Міжнародна співпраця заради майбутнього освіти!
У сюжеті ТСН (1+1) ( ТСН ) в межах марафону "Єдині новини" – про міжнародний проєкт "Постконфліктна освіта та педагогіка з урахуванням травми”, який реалізується за участі наших факультетів:
Факультету спеціальної та інклюзивної освіти ( Факультет спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова )
Педагогічного факультету ( Педагогічний факультет УДУ імені Михайла Драгоманова )
Українського державного університету імені Михайла Драгоманова ( УДУ імені Михайла Драгоманова )
у партнерстві з Університетом Вітаутаса Великого (Каунас, Литва)( Vytauto Didžiojo universitetas / Vytautas Magnus University )
Проєкт підтримано Європейським Союзом та Міністерством закордонних справ Литовської Республіки в межах програми EU4Youth.
Це важливий крок у впровадженні підходів до навчання й підтримки, що враховують досвід травми та потреби дітей і молоді в умовах постконфліктної реальності.
Дивіться сюжет, щоб дізнатися більше про важливу ініціативу, яка змінює підхід до освіти.




Соціальна відповідальність в рамках міжнародної проєктної діяльності
Викладачами кафедри спеціальної психології та медицини (Черпак А.Ю. та Розвад А.С.) факультету спеціальної та інклюзивної освіти (декан - Ірина Маркусь) у партнерстві з педагогічним факультетом (декан - Тарас Олефіренко) відбувся семінар-практикум для студентів на тему: «Інтегрований підхід до надання першої домедичної та психологічної допомоги в умовах надзвичайних ситуацій».
Захід проведено в межах міжнародного проєкту “EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”.
Під час заходу учасники дізнались:
Як діяти у перші хвилини після поранення чи шоку
Як діяти у надзвичайних ситуаціях
Які навички першої медичної допомоги є критично важливими
Як стабілізувати емоційний стан людини у кризі
Які слова та дії підтримують, а які — навпаки, можуть нашкодити
Як інтегрувати медичні та психологічні дії для ефективної підтримки постраждалих
Дякуємо всім учасникам за зацікавленість, активність та готовність діяти впевнено в умовах викликів сучасності!



23 травня 2025 року відбулася Міжнародна науково-практична конференція «Професійна підтримка в умовах постконфлікту: європейський досвід для українських фахівців» у межах міжнародного проєкту EU4YOUTH – Post-conflict Education and EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programe
З вітальним словом виступили:
Григорій Торбін — проректор з наукової роботи Університету Драгоманова, доктор фізико-математичних наук, професор.
Ростислав Драпушко — проректор з навчально-методичної роботи УДУ імені Михайла Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор, передав вітання від ректора університету Віктора Андрущенка.
Вільма Леонавічене — керівник Центру литовських студій Університету Вітаутаса Магнуса (Литва)
Тарас Олефіренко — декан Педагогічного факультету Університету Драгоманова
Ірина Маркусь — декан Факультету спеціальної та інклюзивної освіти Університету Драгоманова
Прозвучали доповіді:
- Алекс Гершанов міжнародний експерт по роботі з травмою та втратою, консультат програм Ради Європи, директор освітніх програм International Center for Coping and Continuit (Ізраїль) — «Навички самозбереження освітян та емоційна підтримка під час стресу»
- Катерина Калініченко клінічний психолог Evangelischer Kirchenkreis Minden (Німеччина) — «Міжнародні підходи до реабілітації дітей з травматичним досвідом»
- Катерина Островська доктор психологічних наук, професорка, завідувачка Лабораторії нових технологій та інновацій у спеціальній та інклюзивній освіті кафедри спеціальної освіти факультету педагогічної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка, керівниця Центру психологічного консультування, психокорекції та логопедії «Terra Kolping» Família Kolpingham em Lisboa - Associação (Україна-Португалія) — «Супровід осіб з функціональними обмеженнями здоров’я»
- Вікторія Предко доктор філософії в галузі психології, старший науковий співробітник лабораторії прикладної психології освіти, Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи НАПН України; Зальцбурзький університет (Paris-Lodron University of Salzburg) (Австрія) — «Психологічні механізми оптимізації освіти в умовах війни»
- Тарас Олефіренко кандидат педагогічних наук, професор, декан Педагогічного факультету Українського державного університету імені Михайла Драгоманова (Україна) — «Професійна стійкість освітян у постконфліктний період»
- Юлія Горбанюк др. хаб. професор, Кафедра психології емоції та мотивації, Інститут психології, Факультет гуманітарних наук Люблінського католицького університету Іоана Павла ІІ (Польща) — «Психологічна підтримка адаптації дітей-біженців»
- Ірина Маркусь кандидат педагогічних наук, доцент, декан факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова (Україна) — «Внесок Факультету спеціальної та інклюзивної освіти Університету Драгоманова у соціальну місію університету»
- Олена Бескорса, доктор педагогічних наук, старший викладач Інституту педагогічних досліджень та підготовки вчителів, Ґрацький університет (Австрія) — «Реалізація міжкультурної освіти в умовах глобальної кризи: досвід Австрії»
- Єгор Кучеренко, кандидат психологічних наук, доцент, завідувач кафедри психології Київського медичного університету, голова правління Українського інституту психосинтезу — «Посттравматичний розвиток як лімінальний процес в практиці психоедукації»
- Аліна Іваненко, кандидат психологічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти та інклюзії ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет» — «Значення міжнародної співпраці в освітньому та науковому середовищі України: результати та перспективи реалізації проєкту з підтримки дітей з аутизмом»
Та багато інших доповідей від українських і міжнародних фахівців!
Вдячні всім учасникам і доповідачам за цінний внесок у розвиток освіти та професійну підтримку в складних умовах!




22 травня Інклюзивно-ресурсний центр №10 Шевченківського району м. Києва спільно з Українським державним університетом імені Михайла Драгоманова успішно провели освітній тренінг «Інклюзивне освітнє середовище: як врахувати потреби дітей з особливими освітніми потребами».
Захід відбувся у рамках проведення Національного тижня безбар’єрності та у межах реалізації завдань міжнародного проєкту «EU4YOUTH – POST-CONFLICT EDUCATION AND TRAUMA-INFORMED PEDAGOGY PROGRAMME».
Учасники тренінгу:
- педагоги дошкільного навчального закладу (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №155 Шевченківського району м. Києва;
- здобувачі освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності «Дошкільна освіта» Українського державного університету імені Михайла Драгоманова.
З вітальними словами виступили:
ВОРОБЕЙ Олена Володимирівна – директор Інклюзивно-ресурсного центру №10 Шевченківського району м. Києва
САСІНА Ірина Олександрівна – кандидат психологічних наук, доцент, заступник декана з наукової роботи та міжнародних відносин факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, фахівець (консультант) Інклюзивно-ресурсного центру Шевченківського району №10 м. Києва
ГЕРАЩЕНКО Світлана Іванівна – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології, факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, фахівець (консультант) Інклюзивно-ресурсного центру№10 Шевченківського району м. Києва
КИСЛЮК Ірина Леонідівна – директор дошкільного навчального закладу (ясла-садок) компенсуючого типу (санаторний) №155 Шевченківського району м. Києва
Ключові теми та аспекти освітнього тренінгу:
Роль інклюзивно-ресурсного центру у створенні безбар’єрного освітнього середовища (Воробей О. В.)
Впровадження європейських стандартів інклюзивної освіти в Україні: виклики, освітні бар’єри та рівні підтримки дітей з особливими освітніми потребами (Сасіна І. О.)
Практичні аспекти визначення освітніх труднощів та рівня підтримки дитини: аналіз висновків комплексної оцінки розвитку (модератори: Геращенко С. І. та Сасіна І. О.)
Тренінг став чудовою платформою для фахового обговорення ключових проблемних питань впровадження європейських стандартів інклюзивної освіти в Україні та визначення тем для подальшого практичного розгляду.




21 травня 2025 року для випускників Димерського ліцею №2 (вул. Соборна, 21) та Димерського ліцею №1 (вул. Освітянська, 9) викладачами та здобувачами освіти Факультет спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова був проведений воркшоп «Підготовка фахівців спеціальної освіти та психології: адаптивні стратегії в умовах тривалої кризи»
Захід проведено в межах міжнародного проєкту “EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”.
Воркшоп для випускників ліцеїв проводили:
Тетяна Гребенюк – заступник декана з навчально-методичної роботи факультету спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова, кандидат психологічних наук, доцент
Оксана Круглик – завідувач кафедри сурдопедагогіки та сурдопсихології імені М.Д. Ярмаченка, кандидат педагогічних наук, доцент
Анастасія Сокура – викладач кафедри сурдопедагогіки та сурдопсихології імені М.Д. Ярмаченка факультету спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова
Вікторія Григор'янц – Голова студентського самоврядування ФСІО
Здобувачі вищої освіти факультету спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова
Учасники воркшопу дізналися про:
— освітні програми, за якими готують фахівців спеціальної освіти та психології
— організацію освітнього процесу в умовах військових дій
— особливості надання психолого-педагогічного супроводу здобувачів освіти в умовах тривалої кризи
— використання адаптивних стратегій у роботі зі здобувачами освіти з особливими освітніми потребами
— організацію роботи студентського самоврядування
Цей захід став чудовою нагодою для отримання випускниками корисної інформації щодо вступу в УДУ імені Михайла Драгоманова та навчання в університеті!

21 травня 2025 року на кафедрі психокорекційної педагогіки та реабілітології факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова відбувся круглий стіл на тему:
«Організаційно-змістові засади сучасної вищої освіти».
Захід проведено в межах міжнародного проєкту “EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”.
Захід відбувся в онлайн-форматі та об’єднав викладачів, практиків, науковців і випускників, які обговорювали ключові аспекти підготовки вчителя-реабілітолога, вчителя-дефектолога сучасні виклики, компетентнісні підходи та освітні траєкторії.
Голова засідання: Світлана Геращенко — завідувач кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології, кандидат педагогічних наук, доцент.
Секретар: Лілія Ханзерук — доцент кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент.
У рамках круглого столу виступили:
Сергій Путров, доктор філософських наук, професор кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології — «Підготовка вчителя-реабілітолога: виклики кваліфікації».
Діна Шульженко, доктор психологічних наук, професор кафедри — «Становлення освітньої програми «Реабілітаційна педагогіка»: виклики та перспективи».
Олена Чеботарьова, доктор педагогічних наук, професор, завідувач відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку ІСПП імені Миколи Ярмаченка НАПН України — «Сучасні підходи до освіти дітей з комплексними порушеннями розвитку».
Лілія Ханзеру́к, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри — «Вчитель-реабілітолог: місія, мета і стратегія фаху».
Анна Заплатинська, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри спеціальної освіти ЛНУ імені Івана Франка, вчитель-дефектолог, вчитель-методист ЗДО «Барвінок» м. Львова — «Особливості практичної підготовки фахівців для інклюзивної освіти».
Ірина Матющенко, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри — «Обговорення ОПП “Корекційна психопедагогіка” першого (бакалаврського) рівня».
Олександр Шульженко, кандидат психологічних наук, докторант кафедри — «Розвиток професійної самосвідомості у асистентів вчителів інклюзивної освіти».
Тетяна Остапенко, директор спеціальної школи №15 м. Києва;
Надія Іоганова, заступник директора;
Світлана Говоруха, заступник директора з НВР — «Освітній простір для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку».
Надія Швець, директор ІРЦ №2 Дарницького району м. Києва — «Робота вчителя-реабілітолога в умовах ІРЦ».
Ольга Павлюченко, директор спеціальної школи №26 м. Києва — «Допрофесійна підготовка в спеціальній школі: виклики сьогодення».
Ірина Буберенко, директор ІРЦ №11 м. Києва — «ІРЦ як ключова ланка підтримки дітей з ООП».
Людмила Матвєйкіна, директор Центру комплексної реабілітації Дарницького району — «Роль вчителя-реабілітолога в центрі реабілітації».
Юлія Вальчук, директор ЗДО №591 м. Києва — «Методичні аспекти забезпечення наступності в освіті дітей з порушеннями ОРА».
Анна Ігнатова, директор спеціальної школи №10 м. Києва — «З досвіду корекційно-розвиткової роботи у спеціальній школі».
Ірина Гладченко, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник ІСПП НАПН України — «Ритміка як засіб навчання дітей з комплексними порушеннями».
Людмила Чепурна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри — «Формування соціально-побутової компетентності в учнів з ОРА».
Ніна Кравець, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри — «Індивідуальна робота на уроках гуманітарного циклу».
Ірина Омельянович, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри — «Математична компетентність для соціалізації дітей з ОРА».
Наталія Бондар, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри — «Професійна реабілітація як чинник підвищення якості життя».
Валерія Михайленко, старший викладач кафедри — «Цифрові освітні платформи у формуванні звуко-складової системи».
Ольга Маруда, викладач кафедри — «Допомога дорослим з інтелектуальними порушеннями в європейських країнах».
Олена Воробей, директор ІРЦ №10 Шевченківського району м. Києва - «Роль фахівців (консультантів) інклюзивно-ресурсного центру у реалізації завдань Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні».
Тетяна Боровик, випускниця магістратури кафедри — «Роль батьків у партнерстві з фахівцями під час освітньої реабілітації».
Захід завершився активним обговоренням, підбиттям підсумків і напрацюванням пропозицій для подальшого розвитку освітніх програм у сфері спеціальної та інклюзивної освіти.



20 травня 2025 року на базі Центру позашкільної освіти «Оберіг» Боярської міської ради Київської області відбувся навчально-практичний семінар «Сучасні підходи до організації позашкільної освіти для дітей з особливими освітніми потребами: виклики, можливості, перспективи».
Захід проведено в межах міжнародного проєкту “EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme”.
Учасників заходу щиро привітали:
– Скакодуб Надія Іванівна, директор Центру позашкільної освіти «Оберіг»
– Геращенко Світлана Іванівна, завідувач кафедри психокорекційної педагогіки та реабілітології, кандидат педагогічних наук, доцент
Під час семінару були представлені змістовні та натхненні доповіді:
– Формування мовленнєвої готовності до шкільного навчання у дітей з ООП — доц. Людмила Георгіївна Чепурна
– Метод спрощеної мови та формат легкого читання — викл. Ольга Григорівна Маруда
– Інновації в роботі шкільного психолога: платформа АІС «Я-ПСИХОЛОГ»— ст. викл. Валерія Валеріївна Михайленко
– Індивідуальна освітня траєкторія: як використовувати результати комплексної оцінки — доц. Світлана Іванівна Геращенко
Дякуємо кожному учаснику за активність, обмін досвідом та професійну зацікавленість!
Разом ми змінюємо систему освіти для дітей з особливими потребами на краще!

З 26.03.2025 року на факультеті спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова розпочинається впровадження оновленого курсу «Психологія травмуючих ситуацій».
Мета курсу: ознайомити здобувачів освіти з особливостями посттравматичних станів у людей, які зазнали різних видів психічної травматизації, а також з особливостями психічної травматизація у дітей та підлітків; здобувачі вищої освіти мають оволодіти методами діагностики та психологічної допомоги особам, які зазнали травматичного стресу.
Зміст навчального курсу
Тема 1. Вступ до психології травмуючих ситуацій.
Тема 2. Психологічні особливості травмуючих ситуацій та їх вплив на людину.
Тема 3. Основи психотерапії травмуючих ситуацій.
Тема 4. Тілесно-орієнтована терапія та соматичний підхід.
Тема 5. Визначення поняття та механізми психічної травми
Тема 6. Травматична подія.
Тема 7. Нейробіологія травми.
Тема 8. Психічні розлади на різних етапах надзвичайних ситуацій.
Тема 9. Травма у дитячому віці.
Тема 10. Екстрена психологічна допомога в екстремальних ситуаціях.
Тема 11. Групова психотерапія та підтримка в контексті травми
Тема 12. Етика та професійна відповідальність у роботі з травмою
Термін проведення: 26.03.2025 – 09.05.2025 року
Форма проведення: офлайн
Місце проведення: м. Київ, вулиця Пирогова, 9










Метою циклу тренінгів було надання практичних інструментів для визначення та аналізу ключових проблем, пов'язаних із забезпеченням інклюзивного освітнього простору, з акцентом на оцінку потреб та можливостей осіб з особливими освітніми потребами.
У тренінгу взяли участь здобувачі освіти спеціальності «Спеціальна освіта» та «Психологія», фахівці закладів освіти.
Програма тренінгу охопила такі теми:
- Універсальний дизайн в освіті: принципи, розумні пристосування, адаптація освітнього середовища.
- Забезпечення фізичного супроводу осіб з порушеннями зору: організація безбар’єрного середовища, послуга фізичного супроводу.
- Використання тактильних засобів навчання: тифлоадаптація творів мистецтва, адаптація зображень, інформація шрифтом Брайля.
- Доступність вербальної інформації: матеріали у форматах легкого читання, європейські стандарти, аудіодискрипція, розробка доступних інформаційних ресурсів.
- Доступність інформації для осіб з порушеннями слуху: міміко-жестове мовлення, дактильна абетка, українська жестова мова, організація супроводу осіб з порушеннями слуху.
- Доступність візуальної інформації: збільшувальні засоби, оформлення приміщень, принципи розробки доступного сайту та навчальних матеріалів.
Останнє тренінгове заняття відбулося у Музеї видатних діячів української культури, куди були запрошені представники музеїв, закладів освіти та учасники циклу тренінгів. Під час останнього заняття було узагальнено основні аспекти створення безбар’єрного освітнього, культурного та соціального середовища. Спікерами на заході стали провідні науковці та практичні працівники закладів культури, освіти та реабілітації осіб з обмеженнями можливості функціонування. Учасники тренінгу мали змогу долучитися до аналізу практичних кейсів.
Учасники тренінгу отримали цінні знання та практичні навички, необхідні для створення інклюзивного освітнього простору. Вони навчилися:
- Аналізувати потреби та можливості осіб з особливими освітніми потребами.
- Застосовувати принципи універсального дизайну в освітньому середовищі.
- Забезпечувати фізичний супровід та використовувати тактильні засоби навчання.
- Робити доступною вербальну та візуальну інформацію.
- Розуміти значення використання жестової мови для організації супроводу осіб з порушеннями слуху.








У межах реалізації освітнього проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», який здійснюється спільними зусиллями Українського державного університету імені Михайла Драгоманова та Університету Вітаутаса Магнуса (Литва), відбулося оновлення курсу «Організація безбар’єрного освітнього простору» у відповідь на виклики, пов’язані з бойовими діями на території України.
Оновлені теми курсу охоплюють наступні аспекти:
- Поняття «інвалідність», «обмеження життєдіяльності», «обмеження можливості функціонування».
- Міжнародний досвід із створення безбар’єрного простору.
- Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору в Україні.
- Універсальний дизайн в освіті. Ресурсне забезпечення освітнього середовища.
- Організація архітектурної доступності закладів освіти.
- Організація інформаційної і цифрової доступності закладів освіти.
Навчання за курсом включає лекції, практичні та лабораторні заняття, що проходять у форматі обговорень та тренінгів у період з березня по квітень 2025 року. Зокрема, з 10 по 13 березня 2025 року відбулися лекційні та тренінгові заняття, у яких взяли участь студенти спеціальностей «Спеціальна освіта» та «Психологія», а також фахівці закладів освіти міста Києва.
У межах заняття на тему: Поняття «інвалідність», «обмеження життєдіяльності», «обмеження можливості функціонування» були висвітлені основні аспекти теми: Визначення ключових понять теми; Вивчення законодавчої бази України (законів про реабілітацію осіб з інвалідністю та у сфері охорони здоров’я); Ознайомлення з універсальними стандартами виготовлення символів доступності; Впровадження Міжнародної класифікації функціонування, обмежень життєдіяльності та здоров’я (МКФ) та класифікації інвалідності.
Під час лекції учасники аналізували реальні кейси, виявляли бар’єри у житті людей з інвалідністю, обговорювали відмінності між інвалідністю та особливими освітніми потребами.
Під час практичного заняття були опрацьовані нормативні документи та охарактеризовані концепції існуючих моделей інвалідності: моральна модель, благодійна модель, медична модель, реабілітаційна модель, економічна модель, соціальна модель, британська модель, модель HANDICAP, культурна модель, правозахисна модель.
Під час лабораторного заняття у підгрупових формах роботи аналізувались реальні приклади стереотипів по відношенню до осіб з інвалідністю, а також приклади фізичних, ментальних та інформаційних бар’єрів, з якими зустрічаються особи з інвалідністю у різних соціальних сферах.
Участь у таких заходах є важливим кроком для підготовки фахівців, які готові до співпраці з людьми, що зазнали травм чи мають інвалідність внаслідок війни. Це сприяє формуванню інклюзивного середовища у закладах освіти та суспільстві.

З 10.03.2025 року на факультеті спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова розпочинається впровадження оновленого курсу «Організація безбар’єрного освітнього простору».
Мета курсу: ознайомлення студентів з питаннями створення безперешкодного середовища для всіх груп осіб, забезпечення рівних можливостей кожній людині реалізовувати свої права, отримувати освітні послуги на рівні з іншими шляхом інтегрування фізичної, інформаційної, цифрової, соціальної та освітньої безбар’єрності.
Зміст навчального курсу
Модуль 1. Безбар’єрність як державна політика
Тема 1. Поняття «інвалідність», «обмеження життєдіяльності», «обмеження можливості функціонування».
Тема 2. Міжнародний досвід із створення безбар’єрного простору
Тема 3. Національна стратегія зі створення безбар’єрного простору в Україні.
Модуль 2. Безбар’єрність в освітньому середовищі
Тема 1. Універсальний дизайн в освіті. Ресурсне забезпечення освітнього середовища.
Тема 2. Організація архітектурної доступності закладів освіти.
Тема 3. Організація інформаційної і цифрової доступності закладів освіти.
Термін проведення: 10.03.2025 – 30.04.2025 року
Форма проведення: офлайн
Місце проведення: м. Київ, вулиця Пирогова, 9

ФАКУЛЬТЕТ СПЕЦІАЛЬНОЇ ТА ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ
З 05.03.2025 року на факультеті спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова стартує цикл освітніх тренінгів «Забезпечення інклюзивного освітнього простору».
Мета тренінгу: Надання практичних інструментів для визначення та аналізу ключових проблем, пов'язаних із забезпеченням інклюзивного освітнього простору, з акцентом на оцінку потреб та можливостей осіб з особливими освітніми потребами.
Завдання тренінгу:
- Історичний аналіз створення безбар’єрного середовища. Ознайомлення с чинними вимогами законодавства та нормативними документами щодо забезпечення безбар’єрного освітнього середовища.
- Оцінка потреб та можливостей осіб з особливими освітніми потребами з метою створення безбар’єрного освітнього середовища.
- Надання практичних інструментів для вирішення ключових питань, пов'язаних із створенням інклюзивного освітнього простору.
- Формування вмінь та знань щодо забезпечення інклюзивності в освітньому середовищі
Термін проведення: 05.03.2025 – 24.03.2025 року
Час проведення: 10.00 – 16.00
Форма проведення: офлайн
Місце проведення: м. Київ, вулиця Пирогова, 9




В умовах воєнного стану Український державний університет імені Михайла Драгоманова активно працює та розробкою та реалізацією проєктів, які спрямовані на підтримку психологічного здоров’я учасників освітнього процесу, зокрема спеціальних педагогів, психологів та реабілітологів, які надають освітньо-корекційні та реабілітаційні послуги дітям з особливими освітніми потребами.
За активної підтримки ректора, академіка Віктора Андрущенка, та завдяки ініціативі декана факультету спеціальної та інклюзивної освіти, доцента Ірини Маркусь, факультет активно налагоджує міжнародну співпрацю з Університетом Вітаутаса Магнуса (Литва).
У рамках міжнародного проєкту «EU4YOUTH – Post-conflict Education and Trauma-Informed Pedagogy Programme», метою якого є розробка ефективних методик роботи з дітьми, що пережили травматичний досвід, а також підготовка педагогів до роботи в умовах постконфліктного часу та воєнного стану, з 10 по 17 лютого 2025 року був проведений освітній тренінг “Психологічне консультування суб’єктів реабілітаційного процесу”.
Мета тренінгу:
Ознайомити учасників з технологіями психологічного консультування, психологічної допомоги і психосоціальної підтримки, які надаються в надзвичайній чи екстремальній ситуації, а також на етапі реабілітаційного процесу.
Цикл тренінгів проходив на різних локаціях:
Український державний університет імені Михайла Драгоманова
Освітньо-реабілітаційний центр «Трініті Хаб»
Медичний реабілітаційний центр "Пуща Водиця"
Спеціальна школа №5 імені Я.П.Батюка
Основні теми тренінгу:
1. Реабілітаційна психологія як міждисциплінарна наука про процес відновлення
функцій людини
2. Концепції «навчання впродовж життя» як невід’ємна частина практики фахівців з
психологічної реабілітації
3. Показання та протипоказання до психологічної реабілітації
4. Діагностичний інструментарій у реабілітаційному процесі
5. Спеціалізована реабілітаційна допомога щодо поширених психологічних розладів та
проблем у дітей, молоді, дорослих та осіб літнього віку
6. Функціонування соціальних груп за принципом «рівний-рівному» в Україні
Результати тренінгу:
Учасники тренінгу активно обговорювали питання реабілітації, надання психологічної підтримки, ділилися власним досвідом та брали участь у практичних вправах.
Учасники отримали нові знання та навички у сфері психологічного консультування та реабілітації, що дозволить їм ефективніше здійснювати свою професійну діяльність.
Практичні вправи допомогли закріпити теоретичні знання та оволодіти новими методиками психологічної допомоги. Учасники висловили позитивні відгуки про організацію та зміст тренінгу, зазначивши його високу практичну цінність.
Дякуємо всім учасникам за активну участь та сподіваємося на подальшу співпрацю!

З 10.02.2025 року на факультеті спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова стартує освітній тренінг
“Психологічне консультування суб’єктів реабілітаційного процесу”
Метою даного тренінгу є: ознайомити учасників з технологіями психологічного
консультування, психологічної допомоги і психосоціальної підтримки, які надаються в надзвичайній чи екстремальній ситуації, а також на етапі реабілітаційного процесу.
Термін проведення: 10.02.2025 – 17.02.2025 року
Час проведення: 10.00 – 16.00
Форма проведення: офлайн
Місце проведення:
10.02; 11.02 – м. Київ, вулиця Пирогова, 9, авдиторія 340,
12.02; 13.02;– м. Київ, вулиця Кіото 25, Освітньо-реабілітаційний центр «Трініті Хаб»
14.02 – м. Київ, Медичний реабілітаційний центр "Пуща Водиця", вул. Юнкерова, 48
17.02 - м. Київ, вулиця Кіото 25, Освітньо-реабілітаційний центр «Трініті Хаб»