Факультет спеціальної та інклюзивної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова проводить набір на дистанційні та очні курси підвищення кваліфікації педагогів спеціальних закладів освіти та інклюзивно-ресурсних центрів, педагогічних працівників закладів освіти, батьків дітей з особливими освітніми потребами (логопедів, тифлопедагогів, сурдопедагогів, олігофренопедагогів, спеціальних та практичних психологів, ортопедагогів, асистентів-вчителя інклюзивного класу, вчителів загальноосвітніх закладів, вчителів-реабілітологів), що мають диплом про вищу спеціальну (педагогічну) освіту в межах ліцензованого обсягу. Також проводимо дистанційні курси для спеціальних закладів освіти та реабілітаційних центрів.
Проходить набір на дистанційні курси підвищення кваліфікації за напрямами:
1. РОЗЛАДИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ.
(Програма на 72 год., дистанційно). Вартість 2500 грн.
Діагностика та корекційні методики роботи з дітьми з розладами аутистичного спектру; раннє втручання; робота з батьками.
Методики корекційної роботи із засобами ААС - підтримувальної (додаткової та альтернативної комунікації).
2. ОСНОВИ СУРДОПЕРЕКЛАДУ
(Програма на 72 год., дистанційно). Вартість 2500 грн.
Ознайомлення слухачів з лінгвістичними та психолінгвістичними підходами сприймання та розуміння текстів й усних повідомлень. Залежність розуміння повідомлення від його структурної організації. Феномен білінгвізму в змісті навчання дітей з порушеннями слуху. Структура та топоніміка дактильного та міміко-жестового мовлення в комунікативній діяльності осіб з порушеннями слуху.
Практичний курс розрахований на засвоєння основного мовленнєвого матеріалу, необхідного для комунікації з особами з порушеннями слуху на адекватному рівні розуміння.
3. АУДІОВЕРБАЛЬНА ТЕРАПІЯ ТА НОВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ ДІТЕЙ З ООП
(Програма на 72 год., дистанційно). Вартість 2500 грн.
Оволодіння слухачами курсів сучасними знаннями теоретико-методологічних, організаційно-методичних засад аудіовербальної терапії й новітніми технологіями та техніками психолого-педагогічної реабілітації дітей з особливими освітніми потребами в сучасному освітньому просторі.
Надання слухачам курсів інноваційних методик навчання та розвитку дітей з ООП, висвітлення авторських технологій та технік навчання дітей з ООП, зокрема для дітей порушеннями слуху, засвоєння сучасних інноваційних технологій аудіовербальної терапії як методу навчання дітей з порушеннями слуху.
Опанування уміннями співвідносити різні види мовлення в технологіях научіння та в реалізації технік психолого-педагогічної реабілітації відповідно до цілей і завдань навчально-виховного процесу з корекційною складовою. Специфіка та впровадження білінгвального навчання дітей з порушеннями слуху в Україні.
4. ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ТА ЕРГОТЕРАПІЯ (ЛФК)
(Програма на 72 год., дистанційно). Вартість 2500 грн.
Основними завданнями курсу підвищення кваліфікації: ознайомлення слухачів із особливостями психолого-педагогічної діагностики та консультування, науково-практичними засадами навчання дітей з порушеннями функцій опорно-рухового апарату, ДЦП та ерготерапевтичними практиками.
Особливості розвитку психомоторної та мовленнєвої сфер дітей з порушеннями функцій ОРА.
Спеціальні методики навчання для дітей з порушеннями функцій ОРА та корекційно-реабілітаційні технології.
Спецметодика фізичної реабілітації та адаптивного фізичного виховання дітей з ПФОРА. Методики ЛФК.
5. ФІЗИЧНА РЕАБІЛІТАЦІЯ (ЛОГОПЕДИЧНИЙ МАСАЖ)
(Програма на 72 год., очно на базі факультету*). Вартість 2500 грн.
Перша частина забезпечує слухачів основними питаннями теорії фізичної реабілітації, знайомить з основними прийомами масажу та логоритміки, актуалізуються знання з основ анатомії та фізіології, слухачі знайомляться з умовами для правильної організації та проведення масажу в логопедичній роботі, принципами підбору основних засобів реабілітації при різних видах мовленнєвих порушень.
Друга частина курсу знайомитьслухачівізрізними видами масажу, якізабезпечуютьрозвиток тих чиіншихфункцій у залежностівідпатологій у дітей з порушеннямимовлення.
6. ЛОГОПЕДІЯ
(Програма на 72 год. дистанційно). Вартість 2500 грн.
Афазія; Дислексія; Дизартрія; Альтернативні та допоміжні засоби комунікації (АДК) у корекційній роботі здітьмиз ТПМ (Поняття та засоби АДК, категоріїосібкористувачів АДК; напрямидіагностикикомунікативнихздібностейосібізТПМ;створенняадекватного можливостямдитинисередовищаспілкування; навчання підтримуючої комунікації дітей із ТПМ.
7. КЛІНІЧНА ПСИХОЛОГІЯ
(Програма на 72 год. дистанційно). Вартість 2500 грн.
Програма спрямована на розширенняуявлень про психологічні механізми і закономірності виникнення стійких дезадаптивних станів і психічних розладів, ознайомлення з основними принципами і методами клініко-психологічного дослідження; розкриття специфіки основних психічних розладів та дезадаптивних станів.
8. СЕНСОРНА ІНТЕГРАЦІЯ ДІТЕЙ З ОРГАНІЧНИМИ УРАЖЕННЯМИ НЕРВОВОЇ СИСТЕМИ (цей курс проводиться на базі мед. закладу м. Київ)
(Програма на 30 год.). Вартість 1800 грн.
Однією з головних проблем дитини з органічним ураженням нервової системи є нездатність інтегрувати сенсорну інформацію від органів сприймання в цілісну картину їх реального оточення. Цей практичний курс допоможе в роботі з сенсорними функціями. Корекційні заняття базуються на залученні до роботи всіх аналізаторів: зорового, слухового, тактильного, нюхового, смакового, вестибулярного.
9. ТЕОРЕТИЧНІ ТА ПРАКТИЧНІ ОСНОВИ МОНТЕССОРІ-ТЕРАПІЇ
(Програма 72 год, дистанційно). Вартість 2500 грн.
Програму навчального курсу побудовано так: теоретичний матеріал курсу викладається переважно у вигляді опорних схем. Практичну роботу скеровується не на точну трансляцію методу, а на вільну роботу слухачів з дидактичним матеріалом Монтессорі під наглядом спеціаліста. Серед форм вправлянь переважають поєднання індивідуальної, групової та парної роботи слухачів по оволодінню підготовленим «звуженим» терапевтичним Монтессорі-середовищем та теоретичним наповненням матеріалу, що вивчається.
10. СПЕЦІАЛЬНА ПСИХОЛОГІЯ
(Програма на 72 год., дистанційно). Вартість 2500 грн.
Програма курсів підвищення кваліфікації психологів спеціальних освітніх і реабілітаційних закладів передбачає вивчення усіх основних аспектів, що відображають структуру сучасної психоконсультативної роботи. Важливе місце у викладанні курсів належить з’ясуванню теоретичних проблем з урахуванням дискусійних питань, а також орієнтації слухачів курсів на ефективне застосування здобутих знань у корекційно-відновлювальному навчанні дітей з психофізичними порушеннями.
11. ОСНОВИ ДИТЯЧОЇ НЕЙРОПСИХОЛОГІЇ
(Програма на 30 год., дистанційно). Вартість 1800 грн
Ознайомити слухачів із віковими нормами становлення вищих психічних функцій, основними нейропсихологічними синдромами дитячого віку та основами нейропсихологічної діагностики дітей із мовленнєвими порушеннями.
1. Основні відомості з морфо-функціональної будови головного мозку, представництво у корі головного мозку вищих психічних функцій.
2. Розкриття деяких теоретичних аспектів психічного розвитку дітей із мовленнєвими порушеннями з точки зору нейропсихології.
3. Ознайомлення з віковими особливостями дозрівання психічних процесів і функцій.
4. Поняття, суть та принципи дитячої нейропсихологічної діагностики.
5. Ознайомлення з основами методиками нейропсихологічної діагностики в дитячому віці.
12. ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТОКСЛОВНИКА І ГРАМАТИЧНОЇ БУДОВИ МОВЛЕННЯ У ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ З ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ
(Програма на 30 год, дистанційно). Вартість 1800 грн.
Спеціальна методика словниковоїроботи з дітьми з ТПМ (поняття та значення словникової роботи, особливості розвитку словника у дітей, напрямки та зміст логопедичної роботи з розвитку словника). Спеціальна методика формуванняграматичноїбудовимови (формування способів словотворення, морфологічної, синтаксичної сторін мовлення).
13. РЕКРЕАЦІЙНА ДОПОМОГА ВІЙСЬКОВИМ, ВЕТЕРАНАМ ТА ЇХНІМ СІМ’ЯМ
(Програма на 72 год., дистанційно). Вартість 2500 грн.
Ознайомлення з поняттямистрес, травматичний та посттравматичнийстресовийрозлад; опануванняпоняттям про операції кохлеарной та стволомозговоїслуховоїімплантації; оволодінняуміннямислухомовленнєвоїреабілітації людей з порушеннями слуху і зв’язниммовленням; формуваннявмінь з розвитку слухового сприймання на немовленнєвому та мовленнєвомуматеріалі; формуваннявмінь в постановці, автоматизації, диференціаціїзвуківмовлення; оволодіння методикою зчитування з губ усногомовлення; формуванняуміньзастосовуватиотриманізнання у різних сферах новоїдіяльності: педагогічнийпроцес, реабілітація, спілкування, міжособистісні та міжгруповістосунки в інноваційномусоціальномусередовищі; формуванняуміньвідбирати та оцінюватиновітнітехнології та техніки психолого-педагогічноїреабілітації, особистісноїрекреації, впроваджувати у життя; оволодіннятехнікамивідновленняособистостіпіслятравматизації та стресу, пережитихбойовихподій.
14. ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ПОВЕДІНКОВИХ ПОРУШЕНЬ У ДІТЕЙ
(Програма на 30 год., дистанційно). Вартість 1800 грн.
Розкриттяпсихологічногозміступоняттяпорушенняповедінкиособистості; визначеннячинниківвиникненняповедінковихпорушень у дітей та підлітків (психологічний та медичнийпідходи); оволодіння методами психологічноїдіагностикиповедінковихпорушеньу дітей та підлітків; опануванняоптимальними методами психологічноїкорекціїокремихвидівповедінковихпорушень.
15. ШРИФТ БРАЙЛЯ
(Програма на 30 год., навчання відбувається у змішаному форматі, очно на базі факультету). Вартість 1800 грн.
Мета курсу: сформувати у слухачів компетентності практичного володіння технікою письма і читання Брайлем; методикою навчання рельєфно-крапковому шрифту незрячих людей.
Зміст курсу: історія створення шрифтів для письма і читання незрячих; система крапкових знаків за Л. Брайлем; фізіологічні механізми дотикового сприймання рельєфно-крапкового шрифту; методика формування навичок читання та письма за системою Л.Брайля; методика розвитку дотикового сприймання у дітей з глибокими порушеннями зору; специфіка роботи з дорослими людьми, які втратили зір із навчання шрифту Л. Брайля; навчання письма на брайлівській машинці та читання на тактильному дисплеї.
16. ОРГАНІЗАЦІЯ БЕЗБАР’ЄРНОГО ПРОСТОРУ ДЛЯ ОСІБ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ
(Програма на 30 год.,навчання відбувається у змішаному форматі, очно на базі факультету). Вартість 1800 грн.
Мета курсу: формування компетентностей слухачів щодо створення доступного середовища для осіб з порушеннями зору задля забезпечення їх просторового орієнтування та мобільності
у малому просторі.
Зміст курсу: функціональні можливості зорового аналізатору; класифікація порушень зору; основні порушення зорового аналізатору; функціональна оцінка зорового сприймання; фізична та інформаційна доступність; візуальні стратегії модифікації життєвого та робочого простору для осіб з порушеннями зору;
невізуальні стратегії модифікації життєвого та робочого простору для осіб з порушеннями зору.
17. ПРОСТОРОВЕ ОРІЄНТУВАННЯ ТА МОБІЛЬНІСТЬ
(Програма на 60 год.,навчання відбувається у змішаному форматі, очно на базі факультету). Вартість 2000 грн.
Мета курсу: озброєння слухачів теоретичними знаннями, практичними вміннями та навичками організації та реалізації процесу навчання орієнтування в просторі та мобільності осіб з порушеннями зору.
Зміст курсу: компенсаторні процеси при порушеннях зору та їх роль в орієнтуванні у просторі; поняття просторового орієнтування та його значення в системі реабілітації осіб з порушеннями зору; організація та реалізація процесу надання фізичного супроводу людям із порушеннями зору; методика роботи з навчання орієнтування у просторі осіб з порушеннями зору (вивчення вихідного рівня готовності осіб з порушеннями зору до навчання орієнтування у просторі; навчання використання збережених аналізаторів під час орієнтування у просторі; формування просторових та топографічних уявлень; навчання людей з порушеннями зору орієнтування в закритому/відкритому просторі/орієнтування на маршрутах пасажирського транспорту).
18. СПЕЦІАЛЬНА МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВИХ НАВИЧОК У ОСІБ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ
(Програма на 30 год.,навчання відбувається у змішаному форматі, очно на базі факультету). Вартість 1800 грн.
Мета курсу: є теоретична, методична і практична підготовка фахівців, які працюють у сфері реабілітації до формування необхідних життєвих навичок в осіб з порушеннями зору.
Зміст курсу: роль та місце формування життєвих навичок у реабілітації особистості з порушеннями зору; оцінка рівня сформованості життєвих навичок в осіб з порушеннями зору; методика проведення занять з розділів «Особиста гігієна» та «Догляд за одягом»; навчання управлінню домашнім господарством; домашнє діловодство; методика проведення занять з розділу «Медична допомога», «Охорона здоров'я».
19. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ТА КОРЕКЦІЙНО-ПРАКТИЧНА РОБОТА В СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ТА ІРЦ
(Програма на 72 год., дистанційно). Вартість 2500 грн.
Курс розроблений з метою надання методичної допомоги учасникам процесу підвищення кваліфікації щодо продуктивного застосування нових технологій в організації процесу навчання та виховання осіб з інтелектуальними порушеннями. Під час проходження курсів фахівці ознайомляться з особливостями організації та проведення корекційно-розвиткових занять з альтернативної комунікації для учнів з помірним і тяжким ступенем інтелектуальних порушень; отримають практичні кейси щодо організації уроків адаптивної фізкультури; здобудуть практичні уміння застосування арт-технологій у психокорекційній роботі; ознайомляться з особливостями організації процесу формування соціально-побутових компетентностейв учнів з інтелектуальними порушеннями, а також отримають практичний алгоритм дій щодо трудового навчання та професійної підготовки учнів з інтелектуальними порушеннями; ознайомляться з сучасними підходами та технологіями щодо організації логопедичної допомоги особам з інтелектуальними порушеннями враховуючи новітні розробки в галузі спеціальної освіти.
20. ОСВІТНЯ ІНТЕГРАЦІЯ ТА ІНКЛЮЗИВНА ПЕДАГОГІКА
(Програма на 72 год., дистанційно). Вартість 2500 грн.
Формування основних проблем організаційного, змістового та методичного забезпечення інклюзивної освіти.
Курси підвищення кваліфікації проводяться як на базі факультету спеціальної та інклюзивної освіти УДУ імені Михайла Драгоманова, а також дистанційні за допомогою новітніх інформаційних платформ (GoogleMeet). За умов успішного виконання навчальної програми курсів слухачі отримують сертифікат про підвищення кваліфікації державного зразка.
Курси підвищення кваліфікації корекційних педагогів та педагогічних працівників – це платна освітня послуга, що надається в ФСІО УДУ імені Михайла Драгоманова. Оплата проводиться за рахунок фізичних осіб.
Контакти:
м. Київ, вул. Олександра Кониського (Тургенєвська), 8/14 (гуманітарний корпус УДУ імені Михайла Драгоманова – 13 поверх, ауд. 13-10)
тел. 093 750 73 81 (Viber, Telegram, WhatsApp)
e-mail: o.y.hnoievska@udu.edu.ua
Контактна особа: Гноєвська Оксана Юріївна – кандидат педагогічних наук, доцент кафедри логопедії та логопсихології, завідувач лабораторії спеціальної та інклюзивної освіти ФСІО УДУ імені Михайла Драгоманова